Fazer yrityksenä
Fazer - ruokaelämyksiä tarjoava yritys
Karl Fazer avasi ensimmäisen konditoriansa Helsingin Kluuvikadulla vuonna 1891, missionaan tehdä ruokaa, jolla on merkitys, ja näin tarjota ilon hetkiä ihmisille. Fazer on kasvanut Karl Fazerin ideoista ja näkemyksistä nykypäivän ruokaelämyksiä tarjoavaksi yhtiöksi. Bränditeemoista - pohjoisesta vapaudesta, aidoista suhteista ja rohkeasta luovuudesta - syntyy täydellisten päivien resepti.
Fazer keskittyy ruokaelämyksiin, jotta ihmiset voisivat nauttia päivänsä parhaista hetkistä. Yhtiö muokkaa huomisen makuja, perinteitä ja ruokaelämyksiä, mutta toiminnan perustana on vahva perintö. Yhdessä kuluttajalähtöisen lähestymistavan ja innovaatioiden kanssa se auttaa luomaan vastuullisia tulevaisuuden ruokaratkaisuja. Fazer keskittyy kuluttajatuotteisiin, toimii kahdeksassa maassa ja vie tuotteita noin 40 maahan. Vuonna 2019 Fazer-konsernin liikevaihto oli 1,1 miljardia euroa, ja yrityksessä työskenteli lähes 9 000 henkeä.
"We must always exceed our customers' expectations." Karl Fazer.