Tietoa meistä
Olemme liiketalouden opiskelijoita HAMK:ssa. Aikaisemmimissa opinnoissa olemme tutustuneet Fazeriin pintapuolisesti ja siksi halusimme nyt tutustua yritykseen lisää. Kyseessä on kuitenkin kotimainen ja menestynyt yritys, jossa on monia mielenkiintoisia osa-alueita. Nyt päädyimme keskittymään Fazerin Lifestyle Foods kokonaisuuteen, sillä se on nouseva markkina-alue.

Mirka Latva
Markkinoinnista kiinnostunut, työkseen kosmetiikkaa ostava vihertävä urheiluhullu, joka yrittää edelleen totutella hämäläiseen hitauteen.

Hanna Viander
Yrittäjä, joka innolla opiskelee liiketaloutta. Kiinnostuksen kohteita on markkinointi, taloushallinto sekä suklaa ehdottomasti.

Eeva Väisänen
Taloushallinnosta kiinnostunut aamupalan ystävä, joka arvostaa oikeudenmukaisuutta.

Sanni Viikari
Taloushallinnosta kiinnostunut ja kestävästä kehityksestäkin innostunut. Ajoittain pikkutarkkaan pähkäilyyn ja näpräilyyn taipuvainen.

Pia Leppäranta
Markkinointiin ja taloushallintoon hurahtanut keski-ikäistyvä tradenomiopiskelija. Intoilee puhtaasta ruoasta ja uusista makuelämyksistä.
Miksi Fazer ja lifestyle foods?
Tutustuimme Fazeriin jo jonkin verran aikaisemman kokonaisuuden puitteissa. Yritys on valtavan kokoinen kolmen eri kokonaisuuden vuoksi. Näitä kokonaisuuksia ovat makeiset, leivontatuotteet ja lifestyle foods. Näistä päädyimme valitsemaan lifestyle foods osion, sillä tämä on fazerin uusin kokonaisuus. Kauramaidot ja muut kauratuotteet maitotuotteiden "korvaajana" on nouseva trendi. Fazerin muut osiot ovat jo kovin pitkään markkinoitu ja näiden osioiden kehittäminen on jo pitkälti viilattu kuntoon, joskin jokaisessa alueessa varmasti kehitettävääkin on. Fazerin uusimmalla tulokkaalla, Lifestyle foodsilla, markkinoinninkin suhteen löytyy todennäköisemmin kehitettävää.
Työnjako ryhmän jäsenien kesken
Päädyimme työnjaollisesta näkökulmasta jakamaan tehtävät ryhmän kesken.
Hanna keskittyi markkinointianalyysiin, Pia visuaalisuuteen, Mirka vastuullisuuteen, Sanni etiikkaan ja sääntöihin sekä Eeva asiakaskokemukseen.